Sådär ont i magen igen..

Jag ligger i sängen och ska snart sova. Jag lysnar på lugna favoriter på radion på nätterna. Först var det för att Chessy inte skulle känna sig ensam på nätterna, men nu har det blivit lite som en vana.. Det är jättemysigt!

Det enda är att jag blir så himla deppig som man kan vara när jag lyssnar på alla kärlekslåtar. Ena låten handlar om hur mycket man älskar varandra och då får jag ont i magen för att jag vet hur det känns och jag älskar den känslan och jag tänker tillbaka på det underbara. Helt plötsligt när man är så inne på låten ommer en ny låt som handlar om hur sårade dom blir pågrund av kärleken och dom längtar så efter sin älskade. Då får jag ont i magen för att jag tänker tillbaka på det jobbiga.. haha jag är knasig.

Jag älskar lugna favoriter. Inte bara för att det är softa låtar att lyssna på, utan att det är så äkta röster. Ingen autotune där inte eller vad det nu heter när dom gör om rösterna så att det låter så perfekt och inte en enda falsk ton. Dom här låtarna finns falska röster, men det låter inte falskt för det kommer från deras hjärtan. Man blir nästan tårögda när man hör vissa låtar för att man kan relatera till dom. Jag och Sonia pratade om det här om dagen. Om att låtar som man kan relatera till är dom man älskar mest. Jag erkänner, jag kan ligga som en bebis och gråta ibland om jag lyssnar på en låt som är jag kan relatera till väldigt starkt. Det spelar ingen roll om jag är jättejätteglad eller jättejätteledsen. Jag gråter för allt! hahaha Det kan man inte tro va? Jag är nog väldigt duktig på att dölja med att skratta.

Nu blir det här ett väldigt långt, kanske väldigt tråkigt, inlägg om kärlek och låtar.

Jag har alltid tyckt att "Jag älskar dig" är väldigt starka ord att säga till någon. Säger man dom orden till någon ska man verkligen mena det också. Inte bara säga det för att den andra säger det eller bara för att göra sin partner glad. Jag har alltså väldigt svårt att titta någon i ögon och säga "Jag älskar dig, et gör jag verkligen"
Det är konstigt, men orden liksom fastnar i munnen. Många säger dom orden bara för att leka, och jag blir så grymt irriterad på dom människorna! Lek inte känsliga och säg det. Det sårar mer om man har fått dom orden sagt till sig och sen kanske blir dumpad för att den andra tröttnade eller något liknande. Folk missbrukar orden alldeles för mycket. Fegt.. Stå för vad ni känner och tänk verkligen till innan ni säger det då låter det mer äkta och det kommer mer från hjärtat!

Shania Twain - You're Still The One


Brian Adams - Everything I do...I do it for you


Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0