Chessy är hemma

HEEEEJ!!
Jag skrev inte igår för att vi kom hem ganska sent och så ville jag ju inte sätta mig direkt vid datorn när jag kunde titta på min nya valp!
Vi åkte till Helsingborg och sov över på ett vandrarhem. Dagen efter åkte vi till Chessy's uppfödare. Vi kom in i huset och blev mötta av mormor Tilda och hennes två barn Bonita och Torre. Bonita är mamman till valparna. Vi kom ut på tomten och såg en valphage med 6 valpar i. En valp hade redan hämtats. Jag såg direkt vem Chessy var. Hon var såååå söt!!!!! Jag blev tårögd när jag såg hur liten hon var! Hon var mycket mindre än vad jag trodde och hade sett på bilderna. Hon är lika stor som Penny bara att Chessy har lite längre ben hahaha
Vi tog massa kort, fikade och jag skrev på massa papper. JAG! haha Det kändes väldigt vuxet haha
När vi gick därifrån och satte oss i bilen spydde hon och kissade på sig direkt. Stackars liten :(
Resten av resan låg hon och sov så gott i sin tvättkorg som vi hade istället för transportbur. Vi stannade på McDonalds och hon fick en mugg med vatten i. haha Den muggen välte hon såklart och stoppade ner hela huvudet så att hon fastnade. haha Det var några killar som gick förbi och sa: hundtricket... hahaha
När vi äntligen kom hem träffade vi Hampus och Penny nere på stranden för att dte inte skulle bli så stelt. Det gick jättebra. Haha Hampus är mest intresserad av Penny eftersom att hon löper. -.-

Natten gick också bra. Jag och Johanna sov i mitt rum med Chessy. Vi hade radion på så att det skulle vara någonting som lät hela tiden så att hon inte kände sig så ensam. Jag vaknade vid halv 5 och plockade upp bajs och kiss på mitt golv. Sen somnade jag om och blev väckt vid 7 av pappa som sa att jag måste sköta om min hund.. jag hade ställt klockan på halv 8 för att hon skulle ha mat, men någon hade öppnat dörren så hon hade sprungit ut och kissat och bajsat... Jag gick upp, gav henne mat. Hon lyckades också välta Hampus vattenskål så att det låg vatten över hela golvet som jag tog upp också. Sen gick jag och la mig i soffan och sov där till 10 tror jag.

Hela den här dagen har gått ut på att torka golv, busa och göra mat. Hon är världens sötaste, men hon kissar som en fontän! Hela tiden! hahaaha
Hon lekte med Penny nu på kvällen och så skulle hon jaga Penny och hoppade rakt in i trappan på altanen. Hon haltade då, jag vet inte hur det är nu, men det var så synd om henne då :( haha Sen ville hon komma ut till H och P och hon hoppade rakt in i glasdörren hahahahahahah Hon är ganska klumpig xD
Jag ser fram emot imorgon och resten av veckan för att få vara med min bebii!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0