R vs T

Det är galet vad jag får lust att skriva om massa saker när jag lyssnar på r&b! haha Jag satte på Trey Songz - I Need a Girl och så fick jag massa ideér och sen försvann allt när jag stängde av låten och kollade på ett klipp på youtube. Nu har jag satt på Trey igen, så vi får se vad jag skriver om...

Det här har jag säkert skrivit om tidigare, men jag undrar faktiskt fortfarande. Varför sjunger R&B killar om att dom vill ha en tjej, hon ska vara så och så och att man saknar tjej, beskriver den perfekta tjejen och så vidare och så vidare. R&B tjejer sjunger väl mest om att dom har blivit sårade? Har jag fel? Rätta mig i så fall. Om jag jämför Rihanna och Trey Songz tillexempel.

Några rader av Rihanna:

1. But boy, you broked my heart and now i'm standing there. - Photographs
2. We lost our way took this too far. Now I’ll never find the pieces of my heart - Cold Case Love
3. Here we are, mid-air off the cliff staring down at the end again. - The Last Song

Några rader av Trey Songz:

1. Baby, please belive me when I tell you that I need a girl. - I Need A Girl
2. I really think you're the one I need cause baby I done had em all, I don't want nobody but you - One Love
3. She the only reason for the song I sing, and I wish I could be there. - Be Where You Are

Det kanske är en av anledningarna till att jag nästan bara lyssnar på killar som sjunger. Dom sjunger om att dom är lyckliga för att dom har funnit den rätta hablabaís hablabaís... medan det känns som att tjejerna sitter i ett hörn och sjunger om att dom är så depimerade över att deras killar är svin. haha Lite konstigt inlägg kanske, men som sagt jag undrar bara om det verkligen är så eller om det bara känns som att det är så.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0