Hund hund hund hund!!!


Den här låten kommer från Babe, ni vet filmen om grisen... hehe

Jag har alltid älskat filmen för att det för det såklart är djur med och border collies, men den hade absolut inte varit lika bra om den inte hade så bra musik till. Jag börjar nästan gråta varje gång jag hör den här låten ovanför och jag ryser i hela kroppen. Jag får upp massa bilder från när Fly och Rex, gårdens border collies, ska valla in alla fåren och dom hjälps åt och i slutet när Babe vallar fåren och alla i publiken blir jättechokade att en gris kan valla, man känner sig så himla stolt på något sätt då. haha Det känns som att det skulle kunna vara jag som var husbonden. Inte för att jag vill bli bonde, men att alla tycker liksom att det är väl kul med hundar, men det är inget arbete. Medan jag vet att jag verkligen vill det här och den enda som tror på mig, är jag själv. Nu kommer kanske alla jag känner neka till det här, men jag känner att det är så. Det är klart att jag får stöd, men det är liksom ingen som riktigt riktigt tror på mig. haha Nu låter jag jättedeppad det var inte meningen alls. Jag är inte olycklig på nåt sett över det. haha Jag vet att det har blivit många inlägg om hunden som inte finns, som jag bara drömmer om, men alla har drömmar. Jag drömmer om att ha en hund att tävla med i freestyle och kanske valla med. Tyvärr vet jag inte var man kan gå kurser i vallning, men jag hoppas att det kanske finns på den kenneln jag köper hunden på, eller att jag får reda på det undr gymnasiet. Who knows??

Jag vill gärna ha kanske 3-4 hundar i framtiden. Såklart Chessy, som hon för tillfället heter, som mska vara en border collie. Sen vill jag ha, just nu i alla fall, en Amstaff som ska heta Mario, en Saluki som jag ska avla som mkanske ska heta Tindra. Sen vill jag ju såklart ha min sheltie, Cindy, som jag velat ha sen 5:an. haha This is my plans. Det skulle va kul att ha tre fina graciösa tikar och så en cool ful amstaff-hane som kan skydda mina flickor! hahaha  

 


  

Är det inte skitbra hundval!?

Alla bilderna är lånade från google.se


Kommentarer
Postat av: johanna

aldrig i hela bajsens namn att jag låter dig döpa den smala, långa hunden till tindra!! det ska (om någon) en border collie ha! sådeså!

2010-02-03 @ 21:19:54
URL: http://johannnaholmbergs.blogg.se/
Postat av: Therese

Tyst tonto haha

2010-02-03 @ 21:30:43
URL: http://nowwetalking.blogg.se/
Postat av: jennnnnnyyyyy

kan du inte byta ut den sista mot en engelsk bulldog?

2010-02-03 @ 23:01:20
Postat av: Therese

Hahaah ne jag skulle aldrig få för pappa xD Dom "måste födas med kejsarsnitt för att deras huvuden är så stora" säger han hahaha Men dom är ju små och fula, jag vill ha en stor och ful xD haha

2010-02-04 @ 14:12:07
URL: http://nowwetalking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0