Dumpning

Igår skrev jag ju ett inlägg om att jag hade legat och tänkt på "dumpning", vem som blir mest sårad osv.. Jag sa också att jag skulle skriva klart och förklara när jag kom hem, men jag hade läxor och jag var så trööött. Dessutom var jag med Sonia på donken och åt en cheeseburger bara så där, så ja, jag har lite tid över så nu kommer inlägget.

När Killen dumpar Tjejen
Varför dumpar killen tjejen? Antingen är det för att han har tröttnat eller att han vill vara singel. Han kanske bara är ute efter en sak, men tjejen vill inte. Eller så kanske när dom har gjort den där grejen vill han inte ha henne längre. Jag tror i alla fall att killen redan har släppt henne vid det laget, så han går vidare och hittar en ny tjej. För tjejen blir hon kanske förkrossad och vill inte leva längre. Kanske lite överdrivet haha 
Tjejen kanske gör allt för att få tillbaka honom, men han har redan släppt henne. It's over liksom. Hon finns inte för honom. Maby.. haha

När Tjejen dumpar Killen
Varför dumpar tjejen killen? Där kan det också vara så att tjejen tröttnar på killen eller så känner hon att hon inte har några av dom riktiga känslorna för honom. Att hon inte riktigt känner att det är rätt. Jag tror absolut att tjejer verkligen tänker efter innan hon gör dumpar. Även om killen är ett  s v i n  så tror jag att hon fortfarande har lite känslor kvar och det gör ont när hon dumpar. Jag tror inte att en tjej skulle bli ihop med någon om hon inte kände någonting alls. När hon väl dumpar, så är det både jobbigt för henne och honom. Killarna är ju dom som vill dumpa, men absolut inte bli dumpade. Därför tror jag att det är jobbigast om tjejen dumpar, för då blir båda ledsna.


Varför är det så här då?
Jo, för att tjejerna bryr sig om sina killar. Han kommer alltid finnas i hennes hjärta. Även om han har gjort något hemskt, så kommer hon alltid bry sig. Varför går ofta tjejerna tillbaka till männen som slår henne? Jo, för att hon bryr sig om honom och vill så gärna att han ska ändra sig. Om ni tänker tänker nu: Men om han har misshandlat henne så att hon var nära att döda henne då? Då kommer hon inte förlåta honom!
Men jag tror ändå att även fast hon inte gör det i huvudet gör hon det i hjärtat. Hon kommer tänka på honom ibland och undra hur har är nu, vad han gör, om han har fru och barn kanske.

OBSERVERA ATT JAG INTE SÄGER ATT DET BEHÖVER VARA SÅHÄR, DET ÄR BARA VAD JAG FÅR FÖR INTRYCK OCH KAN TÄNKA MIG ATT DET ÄR!

 

Kommentarer
Postat av: ani

Killar är lika ledsna och bryr sig lika mcyket men är bättre på att inte traggla saker om och om igen och för att dom utåt sett ska verka obrydda. Vad har du för konsitg syn på saker och ting knassyster? Och varför många som blir misshandlade tar tillbaka mannen gång på gång är inte för att dom bryr sig om dom utan för att mannen oftast sakta men säkert brutit ner kvinnan psyksikt så att hon inte har något självförtroende kvar tillslut. Dom tror helt enkelt inte att dom kan få bättre och blir så psykade att dom tror att det är deras fel att det är som det är. Alltså kna dom inte skylla på killen, därför stannar dom. OCH för att dom är dumma i huvudet!

2010-01-20 @ 17:39:17
Postat av: Therese

Hahaha ojdå xD provocerade jag dig lilla syster haha ne men asså inte dom i min ålder i alla fall. I MIN ålder byter killarna tjejer lika ofta som mdom byter underkläder. Faktiskt!

2010-01-20 @ 18:25:01
URL: http://nowwetalking.blogg.se/
Postat av: ani

Lite kanske haha. Men du, i din ålder så kanske det inte är sån seriös kärlek. Man utforskar världen liksom. När man är i din ålder så tycker iaf jag att de är onödigt att binda sig. Det är så mycket roligt som händer i perioden du är i. Snart kommer det vara massa nya människor, fester, intressen osv. :D njuuut! Och sen så snackar killar rätt mycket ockås. Man brukar säga att killarna överdriver till ca 70% medans tjejer underdriver med 50%. ;)

2010-01-20 @ 20:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0